Slippet vårt
5 posters
Slippet vårt
Tenkte vi kunne lage en tråd om seriøse ideer til slippet, sånn at vi etter hvert kan få en tydelig plan.
Noen forslag som har kommet frem så langt:
Lyd: 2x Cervin Vega-puser + den massive subben som står i bussen (noen som kan hente denne hjem snart?) ))
Banner: Blant annet henge opp i flaggstang på Asker VGS, kanskje flere skoler? (Dahl sin idé)
Få opp logoen på tv-skjermene som henger rundt på Asker
Masse klistremerker
I tillegg synes jeg at det viktigste under slippet er at vi gir faen i hva folk tenker. Det betyr at vi under sangen, hvis det er rap sprer oss ut i ringen og rapper folk rett opp i trynet, ikke bare står inntil veggen og virker som det er en konkurranse om å gjemme seg mest bort. Bryr du deg om å ikke være klein, blir det kleint. Bryr du deg ikke i det hele tatt, er det mye større sjanse for at det faktisk ikke blir kleint. Vil være lov med alkohol om dere absolutt trenger hjelp til å ikke bry dere, men IKKE lov å ha noe drikke med på skolen eller drikke synlig. Heller ikke lov å være tydelig påvirket.
Noen forslag som har kommet frem så langt:
Lyd: 2x Cervin Vega-puser + den massive subben som står i bussen (noen som kan hente denne hjem snart?) ))
Banner: Blant annet henge opp i flaggstang på Asker VGS, kanskje flere skoler? (Dahl sin idé)
Få opp logoen på tv-skjermene som henger rundt på Asker
Masse klistremerker
I tillegg synes jeg at det viktigste under slippet er at vi gir faen i hva folk tenker. Det betyr at vi under sangen, hvis det er rap sprer oss ut i ringen og rapper folk rett opp i trynet, ikke bare står inntil veggen og virker som det er en konkurranse om å gjemme seg mest bort. Bryr du deg om å ikke være klein, blir det kleint. Bryr du deg ikke i det hele tatt, er det mye større sjanse for at det faktisk ikke blir kleint. Vil være lov med alkohol om dere absolutt trenger hjelp til å ikke bry dere, men IKKE lov å ha noe drikke med på skolen eller drikke synlig. Heller ikke lov å være tydelig påvirket.
Tree Hugga- Nestenadmin
- Antall Innlegg : 58
Ide fra Sigurd
Hørte at Sigurd hadde foreslått at vi "raner" kantinedama. Dette kan bli helt fantastisk bra.
Starter for eksempel med at ingen fra bussen er i kantina, og folk ikke skjønner noe av hva som skjer. Plutselig kommer rundt 3 stykker inn bakdøren med små vannpistoler (må være tydelig at de ikke er ekte) og raner dama. Etter litt begynner de å fucke opp og være helt amatører. En ting vi kan få til å skje, er for eksempel at Henning Øde og viserektor kommer og legger ranerne i bakken for så å ta dem med seg ut av kantinen mens resten av gutta kommer inn og starter slippet ellernoe..
Hva tenker dere?
Starter for eksempel med at ingen fra bussen er i kantina, og folk ikke skjønner noe av hva som skjer. Plutselig kommer rundt 3 stykker inn bakdøren med små vannpistoler (må være tydelig at de ikke er ekte) og raner dama. Etter litt begynner de å fucke opp og være helt amatører. En ting vi kan få til å skje, er for eksempel at Henning Øde og viserektor kommer og legger ranerne i bakken for så å ta dem med seg ut av kantinen mens resten av gutta kommer inn og starter slippet ellernoe..
Hva tenker dere?
Tree Hugga- Nestenadmin
Raaan!!!!!!
Jeg digger ideen til Sigurd! Men i så fall må vi bli enige om å spille på en wannabe gangster-stil synes jeg. Det kunne vært dritfett å rane kantinedama! Det jeg synes hadde vært fett var hvis vi får en eller annen til å sette på gangstermusikk (enten dekksangen eller bare en opptakt til den med en lav beat) og plutselig stormer alle gutta inn med genser og hetta over hodet (kan også f.eks. ha nylonstrømper tredd over hodet) også går vi og sparker på stoler, dytter på bord, klistrer random klistremerker og raner kantinedama. Kan også avtale med en dude at vi prøver å banke han, men så blir vi eid i stedet. Også må det faile på en eller annen måte slik som eckbo aka remi failer i videoen når han skal rane han fyren.
Vegg(I)Peders- Niceboi
- Antall Innlegg : 30
Re: Slippet vårt
Vegg(I)Peders skrev:Det jeg synes hadde vært fett var hvis vi får en eller annen til å sette på gangstermusikk (enten dekksangen eller bare en opptakt til den med en lav beat) og plutselig stormer alle gutta inn med genser og hetta over hodet (kan også f.eks. ha nylonstrømper tredd over hodet) også går vi og sparker på stoler, dytter på bord, klistrer random klistremerker og raner kantinedama.
Jeg føler musikk + at alle kommer samtidig fort kan trekke mye av fokus bort fra raningen. Er mer keen på sånn som jeg foreslo tidligere, så kan folk komme etter raningen inn og velte stoler osv. Kommer alle samtidig og folk gjør andre ting, kan ranet ende opp med å bli kulisser, og da får det ikke samme effekten..
Tree Hugga- Nestenadmin
Enig ;)
Og når man sparker stoler kan man falle eller få vondt eller no! hehe
Wenger- Antall Innlegg : 11
Re: Slippet vårt
Hvis vi ikke skulle hatt ran, er jeg mer keen på noe av det Vegard skriver om! Om vi bare stormer kantina med vannpistoler, nylonstrømer over hodet og fester klistremerker på alt og alle, så får vi ihvertfall promotert oss selv! Vi måtte jo såklart funnet på noe mer å gjøre, men dette kan virke som en fet ide
evilla- Antall Innlegg : 3
ran
Ran blir dritfett, og enig med Mikael at vi kan være badass og sparke stoler for så å få jævlig vondt etc. Men synes vi skal planlegge det litt ordentlig, hvis vi øver på det ett par ganger hos en av oss tror jeg det blir myyyye bedre
JohAkaAladeen- Antall Innlegg : 2
Referat fra møte om slipp 13.11.2012
På møtet hos Sigurd 13.11.2012 ble vi ikke enige om noe slipp, men kom med en del ideer, og i tillegg stemte flertallet for at vi skal ha slippet ute. Likevel var det tre hovedideer slik jeg ser det som jeg tror folk syntes hørtes bra ut. Følgende er:
1. Hvis Sigurd får låne hest så kommer han alene på hest (ute) og musikken starter. Sigurd sier: er det her det er slipp i dag osv, ett eller annet lættis (f.eks. i ropert)?? Plutselig kommer folk kjørende inn på skolegården med svære biler og hopper ut og hilser og er wangstere før vi begynner å rappe osv til sangen.
2. Vi disser andre sitt slipp, men det var ikke så mange konkrete ideer her. Den eneste: Vi skaffer grill og disser do it. Vi har flere bannere, også skal vi brenne dem, men så brenner vi vår eget ved et "uhell", så prøver vi å slukke flammene, men heller på noe brennbart som vi tror er vann, også funker det ikke.
3. Dette er inne, men skriver det opp slik at alle som ikke var der også får vite hva vi diskuterte. En står alene, helst en som ikke så mange kjenner på Asker, og begynner å klikker helt til partymusikk, liksom som om han skal ha slippet alene. Dette setter tonen for et "kleint" slipp. Alle andre står og later som de ser på, evt de gjemmer seg på biblioteket, i gangen osv. Så kommer scratche lyd fra rappen, alle tar av seg jakkene så man ser genserene, evt stormer kantina fra der de er og plutselig er alle med på slippet. Alle hilser «wangster style» (gå som will smith). Så snur vi oss rundt og leker noldus. I rapen går vi en og en og rapper, og i scratchedelen går vi en og en ut og failebraker.
Vi prøver å få til slipp i neste uke (uke 47)
Karstein spør vaktmesteren om det er mulig å få åpnet porten inn til skolegården så vi kan kjøre inn.
Sigurd spør leieboeren om vi kan låne hest.
1. Hvis Sigurd får låne hest så kommer han alene på hest (ute) og musikken starter. Sigurd sier: er det her det er slipp i dag osv, ett eller annet lættis (f.eks. i ropert)?? Plutselig kommer folk kjørende inn på skolegården med svære biler og hopper ut og hilser og er wangstere før vi begynner å rappe osv til sangen.
2. Vi disser andre sitt slipp, men det var ikke så mange konkrete ideer her. Den eneste: Vi skaffer grill og disser do it. Vi har flere bannere, også skal vi brenne dem, men så brenner vi vår eget ved et "uhell", så prøver vi å slukke flammene, men heller på noe brennbart som vi tror er vann, også funker det ikke.
3. Dette er inne, men skriver det opp slik at alle som ikke var der også får vite hva vi diskuterte. En står alene, helst en som ikke så mange kjenner på Asker, og begynner å klikker helt til partymusikk, liksom som om han skal ha slippet alene. Dette setter tonen for et "kleint" slipp. Alle andre står og later som de ser på, evt de gjemmer seg på biblioteket, i gangen osv. Så kommer scratche lyd fra rappen, alle tar av seg jakkene så man ser genserene, evt stormer kantina fra der de er og plutselig er alle med på slippet. Alle hilser «wangster style» (gå som will smith). Så snur vi oss rundt og leker noldus. I rapen går vi en og en og rapper, og i scratchedelen går vi en og en ut og failebraker.
Vi prøver å få til slipp i neste uke (uke 47)
Karstein spør vaktmesteren om det er mulig å få åpnet porten inn til skolegården så vi kan kjøre inn.
Sigurd spør leieboeren om vi kan låne hest.
Vegg(I)Peders- Niceboi
- Antall Innlegg : 30